tips voor doorzettingsvermogen

tips voor doorzettingsvermogen

mei 20, 2018 0 Door Brian

Tips voor meer doorzettingsvermogen het vermogen om door te gaan wanneer het lijkt dat je gaat falen. Iedere sporter of succesvolle ondernemer heeft voldoende doorzettingsvermogen om daar te staan waar zei nu staan. Om succesvol te worden in sport of in het zaken leven als ondernemer is het enorm belangrijk om je doorzettingsvermogen te trainen.

Het stellen van doelen behoort tot doorzettingsvermogen om succesvol te worden moet je een doel opschrijven of in je hoofd prenten. Je visualiseert je eind doel dat is bijvoorbeeld die wedstrijd winnen of slanker worden. Of wat we veel ook horen is op financieel gebied meer verdienen. Dit alles behoort tot het zelfde en dat is weer doorzetten.

 

wat is doorzettingsvermogen.

Doorzettingsvermogen is net als een spier je moet het trainen om beter te worden in dat wat je wilt gaan bereiken. Ze hebben een tijd terug al eens een test gedaan bij kinderen. Het bekende onderzoek met het spekje of snoepje. De kinderen kregen één spekje als ze deze lieten liggen tot dat de onderzoeker terug kwam kregen ze nog een spekje. Deden ze dat niet dan bleef het bij dat ene spekje.

Jaren later keken ze naar de situatie van deze zelfde personen. En de kinderen die het spekje hadden laten liggen om nog een tweede te krijgen, waren op hun beurt succesvoller en soms ook financieel beter uitgebloeid. De kinderen die het spekje gelijk opaten stonden er wonderlijk slechter voor. Meer in aanraking met drugs geen werk of slecht opgeleid.

Doorzettingsvermogen is door gaan waar je het gevoel krijgt dat je het niet gaat redden. Door gaan wanneer je keihard onderuit gaat en het niet denkt te kunnen halen. Sporters die succesvol zijn hebben een uitzonderlijk getrainde doorzettingsvermogen.

Doorzettingsvermogen komt voort uit ervaring

Ervaring speelt soms een rol bij het behalen van je uiteindelijke doel. Doorzetten is ervaring, mensen die succesvol zijn hebben deze eigenschap voldoende getraind om zich op en top te voelen en weten gelukkig ook hoe het is om te falen. Ervaring is alles, door de tijden heen leer je alles en bouw je ervaring op.

Veel mensen stellen veel te weinig doelen om doorzettingsvermogen te krijgen. Doelen stellen behoort bij het trainen van je doorzettingsvermogen. Wat we in de praktijk veel zien is dat mensen jaarlijks doelen vast zetten en dit gebeurt uiteraard op 31 en 1 Januari. Maar dit is helaas niet het juiste moment om je doelen na te streven. Het beste is om dit nu en vandaag te beginnen met je doelen. Het maakt ook helemaal niet uit welke dag het vandaag is of hoe laat.

Je hoort natuurlijk veel dat er gezegd wordt ja Maandag is een mooie dag of morgen. Dit is uitstel gedrag en dat is de vijand van doorzettingsvermogen. Want uitstellen is het niet na leven van je doelen. Je zult dus vandaag moeten beginnen met doelen op te schrijven en te starten.

Hoe train je doorzettingsvermogen.

Om je beter te ontwikkelen in het door zetten van je doelen, Kun je dit trainen door bijvoorbeeld handelingen te doen die juist niet normaal zijn. Even geen automatische piloot maar heel iets anders. Je kunt het trainen net als een spier elke dag opnieuw.

  • Neem eens een anderen route naar huis
  • Poets je tanden met de anderen hand ben je links doe het met rechts en andersom.
  • Bezoek eens een anderen supermarkt
  • Schrijf je doelen op in een notitie boekje

Het trainen van je doorzettingsvermogen is niet altijd even makkelijk. Je moet er echt mee bezig zijn en hoe moeilijk het ook is ook voor het trainen van dit is door zetten nodig. Leer je zelf nieuwe gewoontes aan.

Nieuwe gewoontes zijn makkelijker dan iets abrupt te doen. Een grote verandering is vaak al gedoemd om te falen. Een goede voorbeeld is afvallen! Mensen gaan van de ene op de anderen dag super streng op dieet. Niet meer eten of minder eten. Je lichaam moet wennen aan deze gewoonte. En wat gaat er na verloop van tijd gebeuren…. Juist je gaat eten en stiekem snoepen of verkeerde voedsel eten.

train je doorzettingsvermogen

 

Tips om je doorzettingsvermogen te trainen.

Om je doorzettingsvermogen te trainen heb ik enkele tips voor je opgeschreven. Door je aan deze tips te houden leer je beetje bij beetje meer om door te zetten en je doelen te behalen ongeacht wat voor doel je ook hebt.

Tip 1: Geen excuus meer.

Zoals ik hierboven al even heb geschreven is het maken van een excuus. Het is de meesten voorkomende vorm van uitstellen. Ik heb pijn, ben moe, geen zin, de sportschool is dicht, ben te laat, hoofdpijn, en noem het zo maar op. excuses maken is een groot deel van het uitstellen van je doel en je doorzettingsvermogen te doen falen.

Tip 2: Stel dagelijkse doelen.

Om beter te kunnen presteren is het handig om dagelijkse doelen in te stellen, koop een agenda of notitie boekje wellicht vind je, je telefoon ook super lekker. Maar stel doelen per dag en behaal deze dan ook en houd je aan je plan en agenda die je voor je zelf opstelt. Maak het niet te moeilijk wat je bent niet voor niks op deze pagina gekomen om je doorzettingsvermogen te trainen.  De doelen die je per dag kun in stellen zijn lopen voor bijvoorbeeld 30 minuten of meer water drinken. Door kleine doelen te maken train je op een verantwoordelijke manier je doorzettingsvermogen.

Tip 3: Motiveer je zelf voor de spiegel.

Ga voor de spiegel staan en motiveer je zelf. Praat eens tegen je zelf en vertel je zelf dat je het wel kan. We krijgen veel mensen die zeggen dat ze het niet kunnen. Of ze zijn te dom om dat te kunnen, ze praten zich naar beneden en op deze manier demotiveer je, je zelf. Praat anders tegen je zelf motiveer je zelf. Als je het echt wilt kun je het je moet het alleen willen. Verandering komt helaas niet van zelf je moet echt zelf aan de bak om dit te trainen en door te gaan.

Tip 4: Maak een keuze

Om de kapitein van je eigen schip te zijn moet je keuzes maken. Doe ik dit wel en dat niet. Zeg ik ja tegen dat patatje en nee tegen dat succesvolle lichaam. Ga ik liever uit met mijn vrienden, of werk ik even door om net een stap verder te gaan waar die ander stopt. Keuzes maken is enorm belangrijk. Wees bewust van de keuzes die je maakt. Maak daarom een succesdagboek voor je zelf om deze keuzes op te schrijven. Werk ze uit en maak er een doel van.

 

Wees bewust van je keuze.

Wees bewust van wat je aan het doen bent. Je gaat iedere dag naar je werk en dit is routine werk geworden. Zo zou je ook met het trainen van je doorzettingsvermogen om moeten gaan. Maak een routine van wat je wilt worden. Wil je succesvol worden in het ondernemen zorg er dan voor dat het routine wordt. Ga eens op zoek naar personen die het al bereikt hebben en omring je met deze mensen. Leren van deze mensen is enorm waardevol.

 

Het is mogelijk!

Net als je denkt dat je alles hebt gehad ga je een keer op je bek. Maak het is mogelijk, Er zijn mensen die succes op succes behalen. Als we eens een kijkje nemen in het leven van verschillende succesvolle sporters die behalen na lange tegenslagen grote successen. Ook als ze een blessure hebben gehad. Blijf door gaan en stop niet meer. Voelt het goed en ben je er zeker van ga er dan voor. Het is namelijk mogelijk ook als je denkt dat het niet mogelijk is.

 

Fit worden voor Mannen volg het droog training protocol hier

Dit programma is er ook voor de vrouwen klik hier voor vrouwen droog trainen protocol